لیست کاربران برچسب شده در تاپیک

صفحه 11 از 16 نخستنخست ... 789101112131415 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 161 به 176 از 243

موضوع: زنان به عنوان آهنگساز! آری یا خیر؟

  1. #161
    Acoustic آواتار ها
    یار همیشگی

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    یار همیشگی
    شماره عضویت
    21638
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    سن
    34
    نوشته ها
    1,317
    میانگین پست در روز
    0.25
    تشکر از پست
    2,776
    4,188 بار تشکر شده در 1,171 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add Acoustic on Facebook
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 51/1
    Given: 3/0
    میزان امتیاز
    16

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    »» تفاوت مغز مردان و زنان
    بر کسی پوشیده نیست که علی رغم تشابهات فراوان، زنان و مردان با هم تفاوت های اساسی دارند. آن ها متفاوت فکر می کنند، متفاوت عمل می کنند و متفاوت از هم ارتباط برقرار می کنند. در مقابل برخی از بیماری ها نیز بدن آن ها عکس العمل های متفاوتی نشان می دهد. علت این همه تفاوت چیست و مطالعه آن ها چه اهمیتی دارد؟

    از حدود صد سال قبل، مطالعات نشان داد که به طور متوسط مغز مردان سنگین تر از مغز زنان است و این مشاهدات محققین را امیدوار به یافتن جواب سؤال های مطرح شده کرد. با افزایش توانایی بشر برای مطالعه بیشتر، اشتیاق یافتن حقایق بیشتر شد. پیشتر تصور می شد که وزن کمتر مغز زنان به دلیل محروم نگه داشته شدن آن ها از آموزش است، درحالی که طبق مطالعات جدیدتر که روی بقایای بدن انسان های اولیه انجام شده، مشخص شده است که در میان انسان های اولیه نیز که هیچ گونه آموزشی وجود نداشته است، وزن مغز زنان کمتر از مردان بوده است. امروزه کاملا„ثابت شده که بین زنان و مردانی که اندازه های بدنی یکسانی دارند، اندازه مغز زنان حدود 15-10 در صد کوچک تر از مغز مردان است. تفاوت های دیگری نیز در ساختمان مغز زنان و مردان وجود دارد: مثلا” میزان ماده خاکستری و سفید در دو جنس متفاوت است و قسمت های مختلف مغز آن ها که مربوط به فعالیت های مختلف است، به طور متفاوتی تکامل پیدا کرده است.

    گروهی از محققین معتقدند که اختلاف اندازه و ساختمان مغز تفاوت های رفتاری را نیز باعث می شود. مثلا" پرسیدن آدرس در بین زنان رایج تر از مردان است. همچنین تجسم فضایی بهتر اکثریت مردان نسبت به زنان به دلیل حجم زیادتر ماده سفید مغز شان است. ماده سفید مغز به دلیل داشتن اکسون های طویل انتقال اطلاعات را در مغز تسریع می کند.

    زیاد بودن مقدار ماده خاکستری به دلیل افزایش دندرایت ها زنان را قادر می سازد تا محاسبات را سریع تر انجام دهند. برای تجسم فضایی بهتر نیاز به ماده سفیدی بیشتر از آنچه که زنان دارند می باشد ولی به دلیل کوچکتر بودن جمجمه زنان، ماده سفید مغز شان کمتر از مقدار لازم است. تست های هوش نیز عملکرد متفاوت دو جنس را نشان می دهد، به طوری که زنان و مردان به بخش های مختلف تست های هوش، پاسخ های متفاوت می دهند. متخصصین علوم رفتاری معتقدند حتی برای انجام مهارت های مشابه فعالیت های مغزی دو جنس قسمت های متفاوتی از مغز در گیر می شود.

    گروهی دیگر از محققین بر این باورند که اگر چه مغز زن و مرد تفاوت هایی دارد، ولی تفاوت عملکرد آن ها به مغز بستگی ندارد؛ بلکه مربوط به جامعه است که آن ها را تشویق به انجام کارهایی در دوران مختلف عمر شان می کند.

    به عقیده این گروه، دختر بچه ها به عروسک بازی تشویق می شوند و در بازی های کودکانه، میزبان مهمانی ها می شوند، در حالی که پسربچه ها یاد می گیرند در بازی ها سرسخت بوده و هرگز گریه نکنند. برای پسربچه ها اسباب بازی صورتی خریداری نمی شود، ولی اگر به اتاق دختربچه ها سر بزنید رنگ صورتی چشم های تان را خیره می کند و با تخت خوابی پر از عروسک رو به رو می شوید . علاوه بر آموزش های درون خانواده، در مقیاس جامعه نیز برای مثال، در آگهی های بازرگانی به ندرت ممکن است راننده اتومبیلی زن بوده و در چوکی سرنشین یک مرد نشسته باشد. یعنی جامعه از مرد می خواهد رفتار مردانه داشته باشد و زن را با رفتار زنانه بار می آورد. با وجود تفاوت در عقاید موجود، با بررسی تحقیقات انجام شده می توان نتیجه گرفت که اختلاف عملکرد دو جنس به هر دو عامل ذاتی (nature) و محیطی – اجتماعی (nurture) بستگی دارد. یعنی قسمتی به ساختمان مغز و برنامه ریزی های ژنتیکی وابسته است که با ترشحات هورمونی کنترل می شود و قسمتی دیگر از پایه های فرهنگی که فرد بر اساس آن پرورش یافته است تاثیر می گیرد. در هر حال آنچه که همه محققین در موردش اتفاق نظر دارند، وجود این مطالعات در چیست؟

    هدف از این مطالعات تنها درک این تفاوت ها نیست، بلکه از این طریق می توان به عملکرد مغز و تکامل رفتاری نیز پی برد. شناخت این تفاوت ها دو مزیت عمده دارد: اول این که افراد جامعه از متفاوت بودن طرز فکرها آگاه می شوند و افزایش دانسته ها در این ارتباط به بهبود زندگی ها کمک کرده و درک و تحمل افراد (زنان و مردان) را نسبت به یکدیگر بالا می برد و در نهایت در زندگی خانوادگی و اجتماعی، روابط انسان ها را بهبود می بخشد. دومین مزیت مهم شناخت این تفاوت ها، در حیطه پزشکی است. شناخت ساختمان مغز دو جنس باعث افزایش آگاهی برای برخورد با مشکلات مغزی مختلفی می شود که به طور ویژه در یک جنس دیده می شود، مثل اسکیزوفرنی که در بین مردان شایع تر است و یا افسردگی که بیشتر در زنان دیده می شود. مثال دیگر پاسخ متفاوت دو جنس به بی هوشی است، تحقیقات متخصصان بیهوشی نشان می دهند که زنان نسبت به مردان زودتر به هوش آمده و هشیار می شوند. بنابراین برای بیهوش نگه داشته شدن در حین اعمال جراحی به ماده بی هوشی بیشتری نیاز دارند.
    نمونه کار های من Acoustic

    PhotoBlog من راه اندازی شد Pixelworld

  2. 2 کاربر برای این پست از Acoustic تشکر کرده اند:


  3. #162
    Acoustic آواتار ها
    یار همیشگی

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    یار همیشگی
    شماره عضویت
    21638
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    سن
    34
    نوشته ها
    1,317
    میانگین پست در روز
    0.25
    تشکر از پست
    2,776
    4,188 بار تشکر شده در 1,171 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add Acoustic on Facebook
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 51/1
    Given: 3/0
    میزان امتیاز
    16

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    یک منبع دیگه
    -------------



    آیا مغز زن و مرد ساختی متفاوت دارد؟
    ...


    حال اما این دیدگاه با انبوه یافته هایی که تاثیر جنسیت را در حوزه های متعدد شناخت و رفتار از جمله حافظه، عاطفه، بینایی، شنوایی، پردازش چهره ها و پاسخ مغز به هورمون های فشار عصبی برجسته می سازند دگرگون می شود. این پیشرفت ها در پنج تا ده سال گذشته به یمن کاربرد فزاینده ی تکنیک های پیچیده ی تصویر برداری غیر تهاجمی از قبیل توموگرافی با گسیل پوزیترون(پی ای تی) و تصویر برداری با تشدید مغناطیسی کارکردی (اف ام آر آی) ، که قادرند به درون مغز داوطلبان زنده سرک بکشند، تسریع شده است.
    این آزمایش ها که به کمک تصویربرداری انجام شده آشکار ساخته که تفاوت های کالبد شناختی در مناطق متعددی در سر تا سر مغز یافت می شوند. برای مثال، „جیل گلدستاین” از دانشکده ی پزشکی دانشگاه هاروارد و همکارانش با استفاده از „ام آر آی” اندازه ی چندین ناحیه ی قشری و زیر قشری مغز را اندازه گرفتند. این پژوهشگران از جمله دریافتند که بخش هایی از قشر پیشانی مغز جایگاه بسیاری از کارکردهای شناختی عالی است در زنان حجیم تر از مردان است، همچنان که بخش هایی از قشر کناری که در پاسخ های هیجانی دخالت دارد. در مردان نیز بخش هایی از قشر آهیانه ای که در ادراک فضا دخالت دارد از زنان بزرگ تر است، و همین طور بادامه ی مغز (ساختاری بادام شکل که به اطلاعات بر انگیزاننده ی هیجانات پاسخ می دهد یعنی به هر چیز که سبب تند شدن ضربان قلب و ترشح آدرنالین می شود) این اختلاف اندازه ها و نیز سایر تفاوت های ذکر شده در سر تا سر مقاله نسبی اند: یعنی مقصود از آنها حجم کلی آن سازه نسبت به حجم کلی مغز است.
    تفاوت در اندازه ی سازه های مغزی را عموماً بازتابنده ی اهمیت نسبی آنها برای جانور می دانند. برای مثال، نخستی ها بیشتر بر بینایی متکی اند تا بویایی؛ در موش ها فضایی بیشتر به بویایی اختصاص یافته است. بنابر این، وجود اختلافات کالبد شناختی گسترده بین زنان و مردان نشان دهنده ی این است که جنسیت در نحوه ی عملکرد مغز تأثیر می گذارد.
    سایر تحقیقات به کشف تفاوت های کالبد شناختی دو جنس در سطح سلول پرداخته اند. برای مثال، „سانرا ویتلسن” و همکارانش در دانشگاه „مک مستر” کشف کرده انند که تراکم یاخته های عصبی در بخش هایی از قطعه ی گیجگاهی قشر مغز، که با پردازش زبان و درک و مفهوم متن سرو کار دارد، در زنان بسیار بیشتر است.
    پژوهشگران با شمارش یاخته های عصبی در نمونه های کالبدشکافی دریافتند که در زنان در دو لایه از شش لایه ی قشر مغز در هر واحد حجم یاخته های بیشتری دارند. یافته های مشابه نیز در مورد قطعه ی پیشانی متعاقباً گزارش شد. با در دست داشتن این اطلاعات، عصب شناسان حال می توانند به کاوش در این زمینه بپردازند که آیا اختلافات ناشی از جنسیت از لحاظ تعداد یاخته های عصبی با تفاوت در توانایی های شناختی همبستگی دارد برای مثال بررسی کنند که آیا این ازدیاد تراکم یاخته های عصبی در قشر شنوایی مغز زنان با عملکرد بهتر زنان در آزمون های سیالی کلامی ارتباط دارد یا نه.
    این تفاوت های کالبدشناختی شاید عمدتاً نتیجه ی فعالیت هورمون های جنسی باشد که مغز جنین را لبریز می کنند. این ستروئیدها به هدایت سازماندهی و ارتباطات مغز در طول تکامل آن کمک می کنند و در ساختار و تراکم سلول های عصبی در مناطق مختلف مغز تأثیر می گذارند. جالب این است که نواحی مغزی که بنا به یافته های „گلدستاین” در زنان و مردان متفاوت است همان نواحی است که در حیوانات حاوی بیشترین تعداد گیرنده های هورمون های جنسی در طی رشد است. این همبستگی میان اندازه ی منطقه ی مغز در بزرگسالان و عمل استروئید جنسی در دوره ی زهدانی حاکی از آن است که دست کم بخشی از تفاوت های جنسی در کارکرد شناختی ناشی از تأثیرت فرهنگی یا تغییرات هورمونی در دوره ی بلوغ نیست، بکه در واقع از همان بدو تولد وجود دارد.

    گرایش های ذاتی زن و مرد
    چندین مطالعه ی هیجان انگیز در زمینه ی رفتار بر شواهد دال بر ایجاد برخی از تفاوت های جنسیتی در مغز پیش از اینکه نوزاد اولین نفسش را بکشد افزوده اند. در طی سال ها، پژوهشگران بسیای از هم جدا می شود. پسران و دختران خردسال در زمان انتخاب اسباب بازی از هم جدا می شود. پسران معمولاً به سمت توپ یا ماشین های اسباب بازی گرایش دارند، حال آنکه دختران معمولاً به سمت عروسک کشیده می شوند. اما هیچ کس واقعاً نمیتواند بگوید که آیا این رجحان ها را فرهنگ رایج جامعه دیکته می کند یا زیست شناسی ذاتی مغز.
    برای یافتن پاسخ این پرسش، „ملیسا هاینز” از سیتی یونیورسیتی لندن و „گریان آلگزاندر” از دانشگاه تگزاس به سراغ میمون ها رفتند که یکی از نزدیک ترین اقوام ما در میان حیوانات اند. پژوهشگران به گروهی از میمون های „وروت” (vervet: نوعی میمون در جنوب و مشرق آفریقا) امکان انتخاب از میان چند اسباب بازی را دادند که شامل عروسک های پارچه ای، کامیون اسباب بازی و اقلامی مثل کتاب های مصور بود که از لحاظ جنسی، خنثی هستند. آنان متوجه شدند که میمون های نر در مقایسه با همتایان مونثشان وقت بیشتری را صرف تعامل با اسباب بازی هایی می کنند که نوعاً دختران آنها را ترجیح می دهند. هر دو جنس به میزانی مساوی با کتاب های مصور و سایر اسباب بازی های خنثی از نظر جنسیتی ور رفتند.
    چون بعید است که گرایش میمون های „وروت” متأثر از فشارهای اجتماعی فرهنگ انسانی بوده باشد، این نتایج حکایت از آن دارد که ترجیح اسباب بازی ها در کودکان، دست کم تا حدی، ناشی از تفاوت های زیست شناختی ذاتی است. این واگرایی، و در واقع تمامی تفاوت های کالبد شناختی مغز دو جنس احتمالاً در نتیجه ی فشارهای انتخاب در حین تکامل رخ داده اند. در مورد مطالعه ی مربوط به اسباب بازی ها، نرها چه انسان و چه نخستی ها اسباب بازی هایی را ترجیح می دهند که بتوان آنها را در فضا به پیش راند و بازی پر قیل و قال به راه انداخت. و به نظر می رسد معقول است اگر فرض کنیم به این کیفیت ها ممکن است با رفتارهای مفید برای شکار و جفت یابی مربوط باشند. به همین ترتیب می توان این فرضیه را مطرح کرد که افراد مونث هم اسباب بازی هایی انتخاب می کنند که به آنها امکان می دهد مهارت هایی را که روزی برای پرورش فرزندانشان لازم است تمرین کنند.
    رویکرد „سایمون بارون_کوهن” و همکارانش در دانشگاه کمبریج در پرداختن به تأثیر سرشت در برابر پرورش از لحاظ تفاوت های دو جنس متفاوت اما به هیمن اندازه خلاق است. پژوهشگران متعددی عدم شباهت نوزادان مذکر و مونث را از لحاظ „مردم _ محور” بودنشان وصف کرده اند. برای مثال، :بارون_کوهن" و دانشجویش دریافتند که دختران یک ساله مدت زمان بیش از پسران همسن خود به مادرشان نگاه می کنند. و زمانی که به این کودکان امکان تماشای فیلم داده می شد به مدت بیشتری نگاه می کردند، حال آنکه پسران به سمت فیلمی گرایش داشتند که در آن اتومبیل نشان داده می شد.
    البته این ترجیحات را می شود به تفاوت های نحوه ی رفتار یا بازی بزرگسالان با پسران و دختران نسبت داد. برای حذف این امکان، „بارون_کوهن” و دانشجویش یک گام پیشتر رفتند. آنان دروبین ویدیوی خود را به بخش زایمان یک بیمارستان بردند تا ترجیحات نوزادان یک روزه را بررسی کنند. به این نوزادان صورت مهربان یک دانشجوی دختر زنده یا عروسک آویزی از صورت همان دانشجو با همان رنگ و شکل و اندازه را نشان می دادند که اجزای صورتش را در خم ریخته بودند. برای پیشگیری از هر گونه سوگیری، آزمایشگران در زمان آزمایش از جنسیت هر نوزاد بی خبر بودند. زمانی که نوارها را تماشا می کردند، متوجه شدند که دختران مدت زمان بیشتری به دانشجوی زنده نگاه کرده اند، حال آنکه پسران به شیء مکانیکی بیشتر نگاه کرده بودند. این تفاوت در علاقه ی اجتماعی در اولین روز زندگی آشکار بود که باز به طور ضمنی حکایت از آن دارد که ما برخی تفاوت های شناختی ذاتی جنس خود از مادر به دنیا می آییم.

    ...
    نمونه کار های من Acoustic

    PhotoBlog من راه اندازی شد Pixelworld

  4. 3 کاربر برای این پست از Acoustic تشکر کرده اند:


  5. #163
    lakshemi آواتار ها
    مسئول بخش گوناگون موسیقی

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    مسئول بخش گوناگون موسیقی
    شماره عضویت
    23680
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    نوشته ها
    2,309
    میانگین پست در روز
    0.44
    تشکر از پست
    3,130
    9,545 بار تشکر شده در 2,307 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    7 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 1,589/59
    Given: 1,144/21
    میزان امتیاز
    17

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط Noushin [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    از عشق به همسر و فرزند و اینا دست بکشیم، قدرت رقابت پیدا می کنیم در آهنگسازی؟؟؟؟


    مگه مي شه جانم ؟ مگه مي شه درختي كه سال هاي سال كج رفته بالا رو راست كرد ؟ زن ها به هيچ وجه نمي تونن احمق نباشن چون حياتشون به همين حماقت بسته س . آخه يه روز مرد به خدا گفت كه چرا زنو انقدر خوشگل آفريدي ؟ خدا جواب داد : واسه اين كه تو عاشقش بشي . باز پرسيد : پس چرا انقدر احمق آفريدي ؟ خدا خنديد و گفت : چون مي خواستم اونم عاشق تو بشه !!!
    ما نه مي خوايم و نه مي تونيم از عشقمون دست برداريم چون عشق ما همه چيز ماست!!! خيلي دير شده . خيلي . كار من و شما از اين حرف ها گذشته ! هرچي تقلا كنيم بيشتر غرق مي شيم . به عنوان يه زن گفتنش خيلي برام سخته ولي واقعيت رو بايد پذيرفت! واسه سوال شما كه سوال من هم بوده و هست هيچ راه حلي وجود نداره . لبّ مطلبو بهت بگم : „گشتم نبود ، نگرد نيست‌”! موكداً مي گم كه زن ها تو چي معروف شدن كه تو آهنگسازي بشن ؟! ما انقدر مشكلات بزرگتر داريم كه آهنگسازي توش گمه ! والله همين قدر كه زن ها دركنار مردها نوازندگي ميكنن هم جاي شكر داره ! همينم بايد شيش دستي چسبيد! نمي دونم شما در موسيقي دنبال چي هستين ؟ همينطور نمي دونم شما كوچيك تر از منين يا بزرگتر اما اجازه بده يه پيشنهاد بدم ، اگه واقعاً مي خواين آهنگساز بشين و ايضن معروف هم بشين فقط بايد دست به دعا بردارين كه يه مرد طرفدار حقوق زن سر راهتون سبز بشه و كمكتون كنه چون با اين وضع بدون كمك مردها نمي شه به جايي رسيد . به نظرم „اتحاد” تنها راه قدم گذاشتن تو اين واديه. كه البته متحد شدن زنان و مردان و تقسيم غنائم تقريباً محاله دوست من ! پس شما هم دنبال چيستي و چرايي اين جريان نگرد و بذار بدبختي هاي ما زن ها حداقل فقط واسه خودمون بمونه و نُقل مجلس هركسي نشه . جايز نيست كه بذاريم بعضي ها ريشخندمون كنن و دشمن شاد بشيم عزيز جان ! باور بكني يا نه قبري كه بالاسرش گريه مي كني مرده اي توش نيست!
    ویرایش توسط lakshemi : Friday 11 February 2011 در ساعت 11:21 PM

  6. 4 کاربر برای این پست از lakshemi تشکر کرده اند:


  7. #164
    Dj_MAN آواتار ها
    کاربر فعال انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر فعال انجمن
    شماره عضویت
    8571
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    نوشته ها
    445
    میانگین پست در روز
    0.08
    تشکر از پست
    450
    1,486 بار تشکر شده در 416 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Follow Dj_MAN On Twitter Add Dj_MAN on Facebook
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 9/1
    Given: 0/1
    میزان امتیاز
    16

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    در جواب پست بالایی از lakshemi عزیز باید عرض کنم ...

    دقیقا و اختصاصا همین احساس باعث عدم موفقیت جامعه زنان هست...
    شماها در وهله اول خودتون رو زن میدونید و بعد از اون انسان ... (خیلی خیلی عذر میخوام ولی دوست روانشناسی دارم که دکترا میخونه و من خیلی با اون بحث میکنم) در ادامه توضیح میدم :

    توضیح : حدود 90 درصد زنان جامعه ایران همیشه در پس زمینه ذهن خودشون این نکته رو دارند که „اگه مرد بودم خیلی مشکلات رو نداشتم” { اگه اشتباه میکنم بگید ! }

    و دقیقا همین باعث میشه مشکلاتشون حل نشه .. چون راه رهایی از اون مشکل رو در کلیدی میدونن که هرگز بهش نمیرسن ...
    بنابراین اگه تلاششون برای رفع مشکل صفر نشه ولی به 50 دصد میرسه و این به معنای اینه که یا مشکل به قوت خودش باقی میمونه یا اینکه بر اساس شانس و گاهی خودبخودی مشکل حل میشه .. که در اون صورت هم توجیحات خاص خودشون رو دارند ..

    در ایران مغز یک مرد در مواجهه با هر مشکلی (تمام مشکلات) اولین واکنش الکتریکی ! که از خودش بروز میده اینه : چطور میشه این مشکل رو حل کرد ... ؟

    و بعد اگه هیچ راهی پیدا نشه پارامتر هایی مثل غرور - اعتماد به نفس - کمک دیگران - توجیه عقلانی - مبارزه - خشم - بی خیالی - عوض کردن مسیر و هزار چیز دیگه بهش کمک میکنه از میزان آزار دهندگی مشکل بکاهه ...

    در عوض زنان اینطور واکنش نشون میدن : ای وای .. چرا اینطوری شد ؟ - { اگه راه حل پیدا نشد } > حالا چکار کنم ؟ - یکی باید بهم کمک کنه ... و > دلزدگی - بی حوصلگی - افسردگی - خشم - گریه
    { اگه راه حلی داشت } (خوب دقت کنید) > من یک زن هستم - آیا کس دیگری هم این مشکل رو داره ؟ - و سریعا یک همراه پیدا میکنن (مثل پدر و مادر ، دوست ، خواهر ، برادر ، BF ، آشنا)
    - اگه قرار باشه که تنها موضوع رو پی گیری کنند هم همیشه این نکته که اونها زن هستند در ذهنشون هست.. و این باعث میشه خیلی کارها رو که باعث از بین رفتن مشکل میشه رو انجام ندن و منتظر شخص دیگری باشن که احیانا مرد باشه و اینکه لااقل با یه زن دیگه دونفری کار رو انجام بدن که این حس که زیر نظر هستن رو بکاهه ...

    { نمونه این موارد رو بنده در جامعه و اختصاصا دانشگاه زیاد مشاهده کردم }

    خلاصه و لب مطلب اینکه اگه دلیل مشکلات خودتون رو در زن بودن خودتون میدونید فاتحه شما خوندس چون نه شما مرد میشید و نه جامعه ما به این زودی اصلاح میشه ..

    پس به ذهن خودتون فشار بیشتری بیارید تا دنبال راه حل واقعی بگرده ...
    و ایمان داشته باشید که راه حلی وجود داره ...

    مهم اینکه برای انگیزش خودتون هیچ وقت به دنبال اظهار نظرهای دیگران نباشید ... (یعنی چشمتون دنبال تعریف دیگران نباشه)

    شما در وهله اول یک زن نیستید { با همه مسائلی که بعد از این واژه به ذهن آدم خطور میکنه }
    در وهله اول شما یک انسان هستید { با تمام قدرتها و تواناییهای عجیب و غریبی که داره }

  8. 5 کاربر برای این پست از Dj_MAN تشکر کرده اند:


  9. #165
    کاربر جدید

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر جدید
    شماره عضویت
    38688
    تاریخ عضویت
    Dec 2010
    نوشته ها
    12
    میانگین پست در روز
    0.00
    تشکر از پست
    0
    18 بار تشکر شده در 10 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 1/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    0

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    با سلام خدمت همه دوستان عزيز
    ضعف ما ايرانيها اينه كه هر جا صحبت از زن و مرد به ميان مياد با توجه به اينكه جامعه ما مرد سالار ميباشد همه صحبت از برتري مرد ان بر زنان نموده و اينكه مرد اين چنين است و زن آنچنان و... در بحث آهنگسازي خانمها هم آنچه من برداشت نمودم دقيقا همين قضيه به ميان آمد كه نيمكره مغز زن و آناتومي و خلقت زن و ... همه چيز دوباره اومد وسط كه زن نميتواند آهنگساز باشد . غافل از اينكه ما در رابطه با هنر صحبت ميكنيم چيزي كه ذاتي بوده و فرقي هم نميكند در چه زمان و مكان بوده باشد زن يا مرد آنچه كه به ذهن برسد و به شكل نت نوشته شود . به نظر بنده حقير فرقي بين خانمها و اقايون در اين رابطه وجود ندارد آنچه كه هست مشكل فرهنگي ما ايرانيونه؟

  10. 3 کاربر برای این پست از ali1melis تشکر کرده اند:


  11. #166
    تنگ طلا آواتار ها
    کاربر انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر انجمن
    شماره عضویت
    33716
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    سن
    33
    نوشته ها
    78
    میانگین پست در روز
    0.02
    تشکر از پست
    189
    164 بار تشکر شده در 65 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 7/3
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    14

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط Acoustic [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    کارتون مو لان رو هم ببینید نوشین خانوم

    ***

    والا من نوازنده ی بسیار خوبه زن زیاد دیدم . اما آهنگ ساز برجسته به ندرت...
    از همه ی اینها که بگذریم . هر موجودی برای کاری ساخته شده ، ساختار مغز زن با مرد مطعما فرق داره
    همین فرق شاید باعث شده که یک مقدار پتانسیل آهنگ سازی و اون قسمتی از مغز که باید ملودی بسازه در خانوم ها ضعیف شده . البته این نظر منه
    من و فكر ميكنم خيلياي ديگه با اين نظر مخالفيم. از طرف كل زن ها بايد بگم اين توهين اميزه. پتانسيل مغز ماها يعني اقا و خانم با هم برابره. تنها چيزي كه ميتونه متفاوت باشه انتظاراتي هستش كه از اول از داخل خانواده از دختر و پسر همون خانواده دارن. اگه خواهر يا برادر دارين نقش هاي تحميلي رو ميتونيد از نزديك ببينيد. انتظاراتي كه از دختر ميره با انتظاراتي كه از پسر ميره زمين تا اسمون فرق ميكنه. اگه انصاف داشته باشيم و از اين تبعيضها نداشته باشيم اونم توي بنيادي ترين اجتماع يعني همون خانواده ميبينيد كه اهنگساز برجسته ي خانم. دانشمندوسياستمداار نامبر 1 خانمها هسسسسستن.

  12. 5 کاربر برای این پست از تنگ طلا تشکر کرده اند:


  13. #167
    Acoustic آواتار ها
    یار همیشگی

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    یار همیشگی
    شماره عضویت
    21638
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    سن
    34
    نوشته ها
    1,317
    میانگین پست در روز
    0.25
    تشکر از پست
    2,776
    4,188 بار تشکر شده در 1,171 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add Acoustic on Facebook
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 51/1
    Given: 3/0
    میزان امتیاز
    16

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط تنگ طلا [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    من و فكر ميكنم خيلياي ديگه با اين نظر مخالفيم. از طرف كل زن ها بايد بگم اين توهين اميزه. پتانسيل مغز ماها يعني اقا و خانم با هم برابره. تنها چيزي كه ميتونه متفاوت باشه انتظاراتي هستش كه از اول از داخل خانواده از دختر و پسر همون خانواده دارن. اگه خواهر يا برادر دارين نقش هاي تحميلي رو ميتونيد از نزديك ببينيد. انتظاراتي كه از دختر ميره با انتظاراتي كه از پسر ميره زمين تا اسمون فرق ميكنه. اگه انصاف داشته باشيم و از اين تبعيضها نداشته باشيم اونم توي بنيادي ترين اجتماع يعني همون خانواده ميبينيد كه اهنگساز برجسته ي خانم. دانشمندوسياستمداار نامبر 1 خانمها هسسسسستن.

    ببینید . قصد من اصلا توهین نیست. باباجان من خودم طرفدار شما هستم...

    اما در رابطه با اون پست نظر شخصی و حدس و گمان و شواهد علمی که بلد بودم رو گفتم

    شما اون مطالبی که چند پست قبل هست رو بخونی متوجه تفاوت ساختار های مغز زن با مرد میشی .

    اما منظور من از تفاوت این نیست که مغز مرد ها قوی تره . یا مرد ها ضعیف تره زن ها قوی تره

    منظور این هست که ساختار مغز زن ها یک جور و مردها جور دیگه ای هست. یعنی اگر من از ماشین کنترلی خوشم میاد . شما از عروسک خوشت میاد ... و این تفاوت از ساختار مغز میاد

    حالا بحث رو نمیخوام زیاد علمی پزشکی کنم که منم زیاد چیزی نمیدونم از ابعاد پزشکی موضوع.

    شما در همون اون ور آب رو هم نگاه کنی خانومی مثل یانی میبینی ؟؟؟

    ولی تا دلتون بخواد نوازنده ی زن بسیار حرفه ای هست. سیاستمدار همچنین . نقاش همچنین ، مجسمه ساز همچنین ...

    بازم با همه ی این ها نظر من این نیست که زن ها نمیتونن یا قدرت این کار رو ندارن
    نمونه کار های من Acoustic

    PhotoBlog من راه اندازی شد Pixelworld

  14. 3 کاربر برای این پست از Acoustic تشکر کرده اند:


  15. #168
    mostafa_violon آواتار ها
    کاربر انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر انجمن
    شماره عضویت
    24537
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    نوشته ها
    130
    میانگین پست در روز
    0.03
    تشکر از پست
    1,090
    563 بار تشکر شده در 132 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    15

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    به نظر من مشکل اساسی در سر راه زنان عشق هست. عشق به فرزند و عشق به همسر. متاسفانه یا خوشبختانه این عشق است که دست پای مادران و دختران را می بندد بخصوص عشق به فرزند که یک مادر را مجبور به انواع اقسام فداکاری ها در حق فرزند خود می کند خوب یک دختر وقتی حامله می شود 9 ماه باید یک کودک را با خود حمل کند واین 9 ماه به طور کامل این مادر را از فعالیت های عادی اش دور نگه می دارد تازه بعد زایمان و 4 سال هم به ان بچه باید شبانه روز برسد تا ان بچه ادم شود و تحویل این جامعه گردد خوب سر انگشتی هم حساب کنیم مادر باید حداقل 5 سال از عمر دروان جوانی خود را به پای فرزند خود بریزد که فقط و فقط یک بچه سالم ان هم فقط از لحاظ جسمی تحویل جامعه شود پرورش مغز داستان جدایی دارد
    متاسفانه یا خوشبختانه مادران به خاطر فرزندشان دست به هر کاری می زنند حاضر با یک مردی که قد یک هویج نمی فهمد زندگی کنند بی احترامی های ان مرد را تحمل کنند اما فرزند سالمی را به جامعه تحویل دهند!!!
    به نظر من بزرگترین مشکل زنان در راه رسیدن به هدف شان عشق مادری و محبت بی حد اندازه انها در این زمینه است و شوهری که قد یک شلغم نمی فهد روزی قرار است ادم شود!!!
    در صورتی که مردان حداکثر حداکثر 10 در صد از این محبت را در قلبشان نسبت به فرزندان خود دارند باقی محبت را هم که می دانید کجا خرج می کنند
    ویرایش توسط mostafa_violon : Saturday 12 February 2011 در ساعت 12:27 PM

  16. 5 کاربر برای این پست از mostafa_violon تشکر کرده اند:


  17. #169
    lakshemi آواتار ها
    مسئول بخش گوناگون موسیقی

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    مسئول بخش گوناگون موسیقی
    شماره عضویت
    23680
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    نوشته ها
    2,309
    میانگین پست در روز
    0.44
    تشکر از پست
    3,130
    9,545 بار تشکر شده در 2,307 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    7 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 1,589/59
    Given: 1,144/21
    میزان امتیاز
    17

    Angry


    0 Not allowed! Not allowed!
    بله بله منم همينا رو قبلاً خدمتتون عرض كردم ولي چبزي كه جا مونده :
    گفته شده بود كه ما فقط افسوس مرد نبودن رو مي خوريم و در مشكلات كنترل اعصابمونو سريع از دست مي ديم . شماها „پيام دهكردي” هنرپيشه رو مي شناسين ؟ چند روز پيش داشت تو راديو مي گفت كه وقتي از شهرستان واسه تحصيل به تهران اومدم از شدت فقر تو پارك مي خوابيدم و چون پول اتوبوس نداشتم واسه رفتن به شهر ديگه اي دست به دامن راننده هاي ترانزيت مي شدم و با اونا تيكه تيكه راهمو طي مي كردم !
    با يه شرايط مشابه آيا يه زن مي تونه اينجوري زندگي كنه ؟ من دنبال مظلوم نمايي و زنجه موره و ترحم برانگيز بودن نيستم فقط يه چيزي رو مي خوام بگم كه همه از گفتنش فرار مي كنن . اولين مانع ما براي رسيدن به روياهامون عشق و احساس مسئوليتمونه كه قبلا گفتم ولي دومين و مهم ترينشون خود مردها هستن . چرا ؟ چون اونا اولين خطر براي ما هستن وقتي زنا امنيت جاني و ناموسي نداشته باشن چطور مي تونن بين مردها كار كنن و پيشرفت هم بكنن ؟ امنيت، بعد از غذا و لباس مهم ترين نياز انسانه و آخرين نياز شكوفا شدن . و به هيچ وجه نمي شه قبل از داشتن يكي ديگري رو تامين كرد . مي دونم كه الان زن هاي آشغال خودفروش خيلي خيلي زياد شدن ولي كي مي تونه ادعا كنه كه نجابت مُرده؟ يه بار يه انتشاراتي (كه خدا نيامرزدش) به من گفت اگه مي خواي كارتو سريع پيش ببرم بيا صيغه ي من شو !!! باور مي كنين ؟ وقاهت از اين بيشتر ؟خوش به حال اندك زناني كه پولدارن و در امنيت كامل همه رو واسه خودشون خريدن . ولي وقتي يه زن سرمايه نداشته باشه ، حامي نداشته باشه ، پارتي نداشته باشه دقيقاً همين بلا به سرش مياد. خيلي از زنا واسه معروف شدن و اسم در كردن مجبور شدن به هر كاري تن بدن . و كساني كه حاضر به خرج كردن شرافتشون نيستن مجبور مي شن بين خودشون و روياهاشون يكي رو انتخاب كنن . استاد خود من مي گفت كه رهبراركسترشون تو دانشگاه شرط تكنوازي كردن ايشون رو دوست شدن با خودش تعيين كرده بوده ! اين استاد منم انتخابي رو كرد كه من و هزاران هزار زن ديگه كرديم . ما حاضر نشديم به هر قيمتي به موفقيت برسيم . و تفاوت ما و شما مردها در همين„قيمت موفقيته شما ها چيزي ندارين كه بخواين ترس از دست دادنشو داشته باشين ، فوق فوقش بهاي مالي مي پردازين اما حتي شجاع ترين زن ها هم هميشه در ترس از دست دادن شخصيت و عفّتشون هستن و اين چيزيه كه شما مردها اگه هزار سال هم بگذره نمي تونين بفهمين . چون زن نيستين . متاسفانه شما ها به طور مادرزادي تئوريتون براي زندگي اينه كه خودتون يه ور هستين و بقيه ي دنيا (شامل زنان و حيوانات و درختان و ...) يه ور ديگه ! و به جاي حل كردن مسئله واسه ما مدارك آماري و پزشكي رو مي كنين و مدام سعي دارين به ما تحميل كنين كه جواب بسيار ساده و پيش پا افتاده س !!! اما حرف من هنوزم همونيه كه گفتم „از ماست كه بر ماست” . تقصير خودمونه كه انقدر درمقابل شماها ضعف نشون داديم . ما تو همچين دنياي كثافتي زندگي مي كنيم ولي همه حتي خودمون هم روش درپوش گذاشتيم. چند تا مثال ديگه بايد بزنم ؟؟؟ چرا به طمع سيري ناپذير مردها اشاره اي نمي شه ؟ چرا امثال اين حيوون ها هميشه با يه چهره ي محترم و آبرومند ديده مي شن ؟ آيا شما وجود آقايون محترم بنياد خيريه كه به اسم كمك زن و دختر هاي مردم رو صاحب مي شن رو انكار مي كنين ؟ حالا بين اين همه مشكل و اين همه پيغمبر، جرجيس مهم ترين شده و همه مي گن زن ها چرا آهنگساز نمي شن !!! (يكي مي مُرد ز درد بي نوايي يكي مي گفت خانوم زردك مي خواهي ؟!)
    ویرایش توسط lakshemi : Saturday 12 February 2011 در ساعت 02:02 PM

  18. 4 کاربر برای این پست از lakshemi تشکر کرده اند:


  19. #170
    Acoustic آواتار ها
    یار همیشگی

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    یار همیشگی
    شماره عضویت
    21638
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    سن
    34
    نوشته ها
    1,317
    میانگین پست در روز
    0.25
    تشکر از پست
    2,776
    4,188 بار تشکر شده در 1,171 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add Acoustic on Facebook
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 51/1
    Given: 3/0
    میزان امتیاز
    16

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط lakshemi [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    بله بله منم همينا رو قبلاً خدمتتون عرض كردم ولي چبزي كه جا مونده :
    گفته شده بود كه ما فقط افسوس مرد نبودن رو مي خوريم و در مشكلات كنترل اعصابمونو سريع از دست مي ديم . شماها „پيام دهكردي” هنرپيشه رو مي شناسين ؟ چند روز پيش داشت تو راديو مي گفت كه وقتي از شهرستان واسه تحصيل به تهران اومدم از شدت فقر تو پارك مي خوابيدم و چون پول اتوبوس نداشتم واسه رفتن به شهر ديگه اي دست به دامن راننده هاي ترانزيت مي شدم و با اونا تيكه تيكه راهمو طي مي كردم !
    با يه شرايط مشابه آيا يه زن مي تونه اينجوري زندگي كنه ؟ من دنبال مظلوم نمايي و زنجه موره و ترحم برانگيز بودن نيستم فقط يه چيزي رو مي خوام بگم كه همه از گفتنش فرار مي كنن . اولين مانع ما براي رسيدن به روياهامون عشق و احساس مسئوليتمونه كه قبلا گفتم ولي دومين و مهم ترينشون خود مردها هستن . چرا ؟ چون اونا اولين خطر براي ما هستن وقتي زنا امنيت جاني و ناموسي نداشته باشن چطور مي تونن بين مردها كار كنن و پيشرفت هم بكنن ؟ امنيت، بعد از غذا و لباس مهم ترين نياز انسانه و آخرين نياز شكوفا شدن . و به هيچ وجه نمي شه قبل از داشتن يكي ديگري رو تامين كرد . مي دونم كه الان زن هاي آشغال خودفروش خيلي خيلي زياد شدن ولي كي مي تونه ادعا كنه كه نجابت مُرده؟ يه بار يه انتشاراتي (كه خدا نيامرزدش) به من گفت اگه مي خواي كارتو سريع پيش ببرم بيا صيغه ي من شو !!! باور مي كنين ؟ وقاهت از اين بيشتر ؟خوش به حال اندك زناني كه پولدارن و در امنيت كامل همه رو واسه خودشون خريدن . ولي وقتي يه زن سرمايه نداشته باشه ، حامي نداشته باشه ، پارتي نداشته باشه دقيقاً همين بلا به سرش مياد. خيلي از زنا واسه معروف شدن و اسم در كردن مجبور شدن به هر كاري تن بدن . و كساني كه حاضر به خرج كردن شرافتشون نيستن مجبور مي شن بين خودشون و روياهاشون يكي رو انتخاب كنن . استاد خود من مي گفت كه رهبراركسترشون تو دانشگاه شرط تكنوازي كردن ايشون رو دوست شدن با خودش تعيين كرده بوده ! اين استاد منم انتخابي رو كرد كه من و هزاران هزار زن ديگه كرديم . ما حاضر نشديم به هر قيمتي به موفقيت برسيم . و تفاوت ما و شما مردها در همين„قيمت موفقيته شما ها چيزي ندارين كه بخواين ترس از دست دادنشو داشته باشين ، فوق فوقش بهاي مالي مي پردازين اما حتي شجاع ترين زن ها هم هميشه در ترس از دست دادن شخصيت و عفّتشون هستن و اين چيزيه كه شما مردها اگه هزار سال هم بگذره نمي تونين بفهمين . چون زن نيستين . متاسفانه شما ها به طور مادرزادي تئوريتون براي زندگي اينه كه خودتون يه ور هستين و بقيه ي دنيا (شامل زنان و حيوانات و درختان و ...) يه ور ديگه ! و به جاي حل كردن مسئله واسه ما مدارك آماري و پزشكي رو مي كنين و مدام سعي دارين به ما تحميل كنين كه جواب بسيار ساده و پيش پا افتاده س !!! اما حرف من هنوزم همونيه كه گفتم „از ماست كه بر ماست” . تقصير خودمونه كه انقدر درمقابل شماها ضعف نشون داديم . ما تو همچين دنياي كثافتي زندگي مي كنيم ولي همه حتي خودمون هم روش درپوش گذاشتيم. چند تا مثال ديگه بايد بزنم ؟؟؟ چرا به طمع سيري ناپذير مردها اشاره اي نمي شه ؟ چرا امثال اين حيوون ها هميشه با يه چهره ي محترم و آبرومند ديده مي شن ؟ آيا شما وجود آقايون محترم بنياد خيريه كه به اسم كمك زن و دختر هاي مردم رو صاحب مي شن رو انكار مي كنين ؟ حالا بين اين همه مشكل و اين همه پيغمبر، جرجيس مهم ترين شده و همه مي گن زن ها چرا آهنگساز نمي شن !!! (يكي مي مُرد ز درد بي نوايي يكي مي گفت خانوم زردك مي خواهي ؟!)
    بعضی قسمت های صحب شما درسته و خیلی جاهای دیگش از نظر من صحبت های احساسی و تقصیر به گردن دیگران انداختنه ...

    اصلا گیریم که همه ی صحبت های شما درست! خوب ؟

    مگه شما علاقه به آهنگ سازی نداری و یکی از مشکلاتت اینه که مرد ها نمیزارن پیشرفت کنی و پیشنهاد بی شرمانه و امنیت نداشتن و ...

    خوب از همینجا شروع کن ، توی خونه با امنیت کامل یک آهنگ بساز هرچند قوی یا ضعیف و در مسابقه ی همین نت آهنگ شرکت کن ... اینجا که دیگه نه کسی مانع شماست و نه کسی برای داوری و انتخابه کار شما قصد سوء استفاده داره ! و اینکه نمونه کار خانوم ها و آقایون هم ارزش برابر داره.
    ویرایش توسط Acoustic : Saturday 12 February 2011 در ساعت 02:42 PM
    نمونه کار های من Acoustic

    PhotoBlog من راه اندازی شد Pixelworld

  20. 4 کاربر برای این پست از Acoustic تشکر کرده اند:


  21. #171
    mostafa_violon آواتار ها
    کاربر انجمن

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر انجمن
    شماره عضویت
    24537
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    نوشته ها
    130
    میانگین پست در روز
    0.03
    تشکر از پست
    1,090
    563 بار تشکر شده در 132 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    15

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط Acoustic [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    »» تفاوت مغز مردان و زنان

    از حدود صد سال قبل، مطالعات نشان داد که به طور متوسط مغز مردان سنگین تر از مغز زنان است و این مشاهدات محققین را امیدوار به یافتن جواب سؤال های مطرح شده کرد. با افزایش توانایی بشر برای مطالعه بیشتر، اشتیاق یافتن حقایق بیشتر شد. پیشتر تصور می شد که وزن کمتر مغز زنان به دلیل محروم نگه داشته شدن آن ها از آموزش است، درحالی که طبق مطالعات جدیدتر که روی بقایای بدن انسان های اولیه انجام شده، مشخص شده است که در میان انسان های اولیه نیز که هیچ گونه آموزشی وجود نداشته است، وزن مغز زنان کمتر از مردان بوده است. امروزه کاملا„ثابت شده که بین زنان و مردانی که اندازه های بدنی یکسانی دارند، اندازه مغز زنان حدود 15-10 در صد کوچک تر از مغز مردان است. تفاوت های دیگری نیز در ساختمان مغز زنان و مردان وجود دارد: مثلا” میزان ماده خاکستری و سفید در دو جنس متفاوت است و قسمت های مختلف مغز آن ها که مربوط به فعالیت های مختلف است، به طور متفاوتی تکامل پیدا کرده است.

    گروهی از محققین معتقدند که اختلاف اندازه و ساختمان مغز تفاوت های رفتاری را نیز باعث می شود. مثلا" پرسیدن آدرس در بین زنان رایج تر از مردان است. همچنین تجسم فضایی بهتر اکثریت مردان نسبت به زنان به دلیل حجم زیادتر ماده سفید مغز شان است. ماده سفید مغز به دلیل داشتن اکسون های طویل انتقال اطلاعات را در مغز تسریع می کند.

    زیاد بودن مقدار ماده خاکستری به دلیل افزایش دندرایت ها زنان را قادر می سازد تا محاسبات را سریع تر انجام دهند. برای تجسم فضایی بهتر نیاز به ماده سفیدی بیشتر از آنچه که زنان دارند می باشد ولی به دلیل کوچکتر بودن جمجمه زنان، ماده سفید مغز شان کمتر از مقدار لازم است. تست های هوش نیز عملکرد متفاوت دو جنس را نشان می دهد، به طوری که زنان و مردان به بخش های مختلف تست های هوش، پاسخ های متفاوت می دهند. متخصصین علوم رفتاری معتقدند حتی برای انجام مهارت های مشابه فعالیت های مغزی دو جنس قسمت های متفاوتی از مغز در گیر می شود.

    گروهی دیگر از محققین بر این باورند که اگر چه مغز زن و مرد تفاوت هایی دارد، ولی تفاوت عملکرد آن ها به مغز بستگی ندارد؛ بلکه مربوط به جامعه است که آن ها را تشویق به انجام کارهایی در دوران مختلف عمر شان می کند.

    به عقیده این گروه، دختر بچه ها به عروسک بازی تشویق می شوند و در بازی های کودکانه، میزبان مهمانی ها می شوند، در حالی که پسربچه ها یاد می گیرند در بازی ها سرسخت بوده و هرگز گریه نکنند. برای پسربچه ها اسباب بازی صورتی خریداری نمی شود، ولی اگر به اتاق دختربچه ها سر بزنید رنگ صورتی چشم های تان را خیره می کند و با تخت خوابی پر از عروسک رو به رو می شوید . علاوه بر آموزش های درون خانواده، در مقیاس جامعه نیز برای مثال، در آگهی های بازرگانی به ندرت ممکن است راننده اتومبیلی زن بوده و در چوکی سرنشین یک مرد نشسته باشد. یعنی جامعه از مرد می خواهد رفتار مردانه داشته باشد و زن را با رفتار زنانه بار می آورد. با وجود تفاوت در عقاید موجود، با بررسی تحقیقات انجام شده می توان نتیجه گرفت که اختلاف عملکرد دو جنس به هر دو عامل ذاتی (nature) و محیطی – اجتماعی (nurture) بستگی دارد. یعنی قسمتی به ساختمان مغز و برنامه ریزی های ژنتیکی وابسته است که با ترشحات هورمونی کنترل می شود و قسمتی دیگر از پایه های فرهنگی که فرد بر اساس آن پرورش یافته است تاثیر می گیرد. در هر حال آنچه که همه محققین در موردش اتفاق نظر دارند، وجود این مطالعات در چیست؟

    هدف از این مطالعات تنها درک این تفاوت ها نیست، بلکه از این طریق می توان به عملکرد مغز و تکامل رفتاری نیز پی برد. شناخت این تفاوت ها دو مزیت عمده دارد: اول این که افراد جامعه از متفاوت بودن طرز فکرها آگاه می شوند و افزایش دانسته ها در این ارتباط به بهبود زندگی ها کمک کرده و درک و تحمل افراد (زنان و مردان) را نسبت به یکدیگر بالا می برد و در نهایت در زندگی خانوادگی و اجتماعی، روابط انسان ها را بهبود می بخشد. دومین مزیت مهم شناخت این تفاوت ها، در حیطه پزشکی است. شناخت ساختمان مغز دو جنس باعث افزایش آگاهی برای برخورد با مشکلات مغزی مختلفی می شود که به طور ویژه در یک جنس دیده می شود، مثل اسکیزوفرنی که در بین مردان شایع تر است و یا افسردگی که بیشتر در زنان دیده می شود. مثال دیگر پاسخ متفاوت دو جنس به بی هوشی است، تحقیقات متخصصان بیهوشی نشان می دهند که زنان نسبت به مردان زودتر به هوش آمده و هشیار می شوند. بنابراین برای بیهوش نگه داشته شدن در حین اعمال جراحی به ماده بی هوشی بیشتری نیاز دارند.

    ببیند کمی دقت هم چیز خوبی اگه بحث سر اندازه مغز است مغز فیل ها6 کیلوگرم هست پس چرا فیل ها از ما مردها با هوش تر نیستتند متاسفانه این گونه حرفه نشان می دهد هوش همان جماعت مثلا محقق و دانشمند در اندازه یک جلبک هم نیست این حرفها خیلی خنده دار است که شما بیاید اندازه مغز را دلیل برتری قرار دهید
    بحث درک دریافت و به خاطر سپاری و حافظه ربطی به اندازه مغز ندارد اگر بحث بر سر روش استفاده از مغز می کردید درست تر بود
    باتشکر

  22. 4 کاربر برای این پست از mostafa_violon تشکر کرده اند:


  23. #172
    Acoustic آواتار ها
    یار همیشگی

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    یار همیشگی
    شماره عضویت
    21638
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    سن
    34
    نوشته ها
    1,317
    میانگین پست در روز
    0.25
    تشکر از پست
    2,776
    4,188 بار تشکر شده در 1,171 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add Acoustic on Facebook
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 51/1
    Given: 3/0
    میزان امتیاز
    16

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط porya_2242 [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    ببیند کمی دقت هم چیز خوبی اگه بحث سر اندازه مغز است مغز فیل ها6 کیلوگرم هست پس چرا فیل ها از ما مردها با هوش تر نیستتند متاسفانه این گونه حرفه نشان می دهد هوش همان جماعت مثلا محقق و دانشمند در اندازه یک جلبک هم نیست این حرفها خیلی خنده دار است که شما بیاید اندازه مغز را دلیل برتری قرار دهید
    بحث درک دریافت و به خاطر سپاری و حافظه ربطی به اندازه مغز ندارد اگر بحث بر سر روش استفاده از مغز می کردید درست تر بود
    باتشکر
    دوست عزیز یک حرفی بزنید که باعث خنده نشه ...

    اولا مغز فیل 4750 گرم هست نه 6 ،

    نکته ی بعد اینه که بله اگر قرار بود به سنگینی باشه وال با مغز 7800 گرم باید دست بیل گیتس رو از پشت میبست!

    خب حالا جریان چیه ؟

    جریان اینه که توده ی مغزی هر موجودی با توده ی بدنی اون موجود سنجیده میشه...

    یعنی درسته که مغز انسان از فیل سبک تره ولی مغز انسان (1200 گرم) ، 2% وزن بدن رو تشکیل میده

    و از اون طرف مغز فیل فقط یک دهم وزن فیل رو تشکیل میده . یعنی فیل یا وال مغز خیلی کوچیکی نسبت به وزن های زیادشون دارن


    و در آخر تو اون مقاله هم چیزی مبنی بر اینکه مغز زن ها ضعیف تر از مرد هاست ننوشته . و من هم نگفتم که موافق همه متن هستم . من فقط اون رو کپی کردم که بخونید
    نمونه کار های من Acoustic

    PhotoBlog من راه اندازی شد Pixelworld

  24. 4 کاربر برای این پست از Acoustic تشکر کرده اند:


  25. #173
    Mona آواتار ها
    مسئول بازنشسته

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    مسئول بازنشسته
    شماره عضویت
    8411
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    نوشته ها
    1,157
    میانگین پست در روز
    0.20
    تشکر از پست
    2,225
    2,803 بار تشکر شده در 899 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 9/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    17

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    سلام

    کمابیش نظرات دوستان رو خوندم راجع به موضوع، اما نظر خودم رو میگم :

    مسائل احساسی و ازدواج همیشه خانم ها رو عقب انداخته... چرا که تو اینجور روابط اون باری که رو دوش خانمهاست هیچوقت رو دوش آقایون نیست. اگه خانمها هم همونجور که آقایون رفتار می کنند رفتار کنند چه بسا که آثاری بس تک و بدیع بیافرینند. چرا خیانت همیشه واسه یه مرد مجاز بوده و توجیه پذیر اما واسه یه زن اوا خدا مرگم بده نگوووووووووو؟؟؟!!!...

    همینطور یه موضوع دیگه هم هست که زن اگه نباشه عشق هم نیست. عشق برای زنه و می بینید که در وصف معشوق زن چه آثاری که خلق نشده... آخه خانمها بیان عاشق چه ویژگی نوظهور در مردها بشن و براش به خلاقیت بپردازند؟! (البته در اینجا موضوعات اجتماعی و سیاسی و ... که میشه براش اثری خلق کرد رو فاکتور گرفتم)

    دغدغه های فکری زن و مرد فرق داره، ماهیت وجودیشون با هم فرق داره، اینقدر که زن شکننده هست مرد هم هست؟؟!!...

    ----------------------------------------------------

    با lakshemi و poria2242 گرامی موافقم شدید
    ویرایش توسط Mona : Saturday 12 February 2011 در ساعت 05:38 PM دلیل: یه قسمت جا افتاد
    زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست / هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود
    صحــــــــــــنه پیوســـــــــته بجاســـــت / خرم آن نغمه که مردم سپارند به یــــــــــــاد

  26. 8 کاربر برای این پست از Mona تشکر کرده اند:


  27. #174
    Acoustic آواتار ها
    یار همیشگی

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    یار همیشگی
    شماره عضویت
    21638
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    سن
    34
    نوشته ها
    1,317
    میانگین پست در روز
    0.25
    تشکر از پست
    2,776
    4,188 بار تشکر شده در 1,171 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add Acoustic on Facebook
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 51/1
    Given: 3/0
    میزان امتیاز
    16

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    مونا خانوم باور کنید همه ی مردا خیانت کار نیستناا

    اینجور که معلوم شد . مردها سنگ میباشند و البته خائن و خانوم ها همیشه عاشق مردا و به عشقشون پایبند هستن و این عشق باعث عقب موندنشون میشه ...

    البته نمیدونم . من جای شما نیستم که بخوام بگم این حرف درسته یا نیست ، راجب این موضوع هرچیزی که گفته بشه برداشت بد میکنن دوستان .

    و در آخر نظر خودم رو راجب این دغدغه هایی که گفتین بگم : یه خانوم در ایران تا قبل از ازدواج چه دقدقه ای داره ؟

    ممکنه درس ، بجز درس و ازدواج چیزی بنظرم نمیرسه !

    ولی آقایون چی ؟؟؟ اول اینکه باید مهندس بشن تا رفتن در یه خونه رو زدن واسه امر خیر با حرکات ناموزون بیرونش نکنن (البته جدیدا با لیسانس فرقون داری هم تحویلت میگیرن ) .

    سپس میرسیم به یک معضل خانمان سوز و بسیار درد آور به اسم سربازی . که همه شما با پدیده ی سربازی آشنا هستین

    بعدش تازههههههه باید با لیسانس بری تاکسی بخری مسافر کشی کنی . اینم که از معضلی به نام کار

    حالا در این بین بسیاری از آقایونی هستن که موسیقی کار میکنن همراه با نون خشک .. چون موسیقی که مایه ای توش نیست! اینم یه معضل

    البته این مراحلی که گفتم مستلزم اینه که جوونه بیچاره رو معتادش نکنن ... تازه وقتی معتاد نشد میرسه به این توضیحاتی که در بالا عرض کردم خدمتتون ...

    تازه کلی دیگه هم هست اگه بخوام بگم ... حالا دیگه قضاوت با خودتون ..

    (البته متنی که نوشتم همراه با مقداری طنز آلودگی هم بود که جو تاپیک عوض بشه)
    نمونه کار های من Acoustic

    PhotoBlog من راه اندازی شد Pixelworld

  28. 4 کاربر برای این پست از Acoustic تشکر کرده اند:


  29. #175
    Mona آواتار ها
    مسئول بازنشسته

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    مسئول بازنشسته
    شماره عضویت
    8411
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    نوشته ها
    1,157
    میانگین پست در روز
    0.20
    تشکر از پست
    2,225
    2,803 بار تشکر شده در 899 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 9/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    17

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    خیانت که یه مثال بود. راجع به همه هم صدق نمی کنه. منظور من این بود که خیلی مسائل که واسه آقایون زیرسبیلی رد میشه واسه خانومها تا دارش نزنن ولش نمی کنن...!


    اما راجع به این کارایی که شما گفتی آقا محمد، بگو بدونم در کنارش غذا هم درست می کنی؟ بچه هم نگه میداری؟ خونه داری هم میکنی؟ (این روزا هم که اکثر خانوما شاغلن) حالا ضمن اینکه همه ی این کارا رو که با هم پیش بردی سعی هم می کنی که حواست به خودت باشه که یه وقت کله ات بوی قرمه سبزی نده و همیشه ترگل ورگل باشی که آقای شوشو سرت هوو نیاره؟! این وسطا یه وقتی باز کن حالا واسه اینکه به علایقت هم برسی!! پس میبینی که چه وقتهای ارزشمندی ازت تلف شد و تو نشستی و سماغ میمکی و مگس میپرونی یه آهنگم نساختی خیر سرت!!!

    منم سعی کردم با طنز بگم جو تاپیک عوض شه D:
    زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست / هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود
    صحــــــــــــنه پیوســـــــــته بجاســـــت / خرم آن نغمه که مردم سپارند به یــــــــــــاد

  30. 5 کاربر برای این پست از Mona تشکر کرده اند:


  31. #176
    Acoustic آواتار ها
    یار همیشگی

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    یار همیشگی
    شماره عضویت
    21638
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    سن
    34
    نوشته ها
    1,317
    میانگین پست در روز
    0.25
    تشکر از پست
    2,776
    4,188 بار تشکر شده در 1,171 پست

    شبکه های اجتماعی من

    Add Acoustic on Facebook
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 51/1
    Given: 3/0
    میزان امتیاز
    16

    پیش فرض


    0 Not allowed! Not allowed!
    نقل قول نوشته اصلی توسط Mona [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    خیانت که یه مثال بود. راجع به همه هم صدق نمی کنه. منظور من این بود که خیلی مسائل که واسه آقایون زیرسبیلی رد میشه واسه خانومها تا دارش نزنن ولش نمی کنن...!

    D:
    اینو موافقم

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mona [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
    اما راجع به این کارایی که شما گفتی آقا محمد، بگو بدونم در کنارش غذا هم درست می کنی؟ بچه هم نگه میداری؟ خونه داری هم میکنی؟ (این روزا هم که اکثر خانوما شاغلن) حالا ضمن اینکه همه ی این کارا رو که با هم پیش بردی سعی هم می کنی که حواست به خودت باشه که یه وقت کله ات بوی قرمه سبزی نده و همیشه ترگل ورگل باشی که آقای شوشو سرت هوو نیاره؟ D:
    من ؟ عمرا دست به سیاه سفید بزنم .. البته اگه مجبور باشم میزنم

    خوب اینا که گفتید مربوط به زمان متاهلی و بعد از ازدواجه ... الان اگه بخوایم حدودی حساب کنیم (با این وضعیت نا به سامان ازدواج :D) متوسط سن ازدواج خانوم ها 24 تا 28 هست.

    خوب بحث من اینه که قبل این سن خانوم ها عموما چیکار میکنن ؟ :D


    نقل قول نوشته اصلی توسط Mona [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]

    منم سعی کردم با طنز بگم جو تاپیک عوض شه D:
    کار خوبی کردین

    ممنون
    نمونه کار های من Acoustic

    PhotoBlog من راه اندازی شد Pixelworld

  32. 4 کاربر برای این پست از Acoustic تشکر کرده اند:


صفحه 11 از 16 نخستنخست ... 789101112131415 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •