با برگذاری دوره های آموزش خوانندگی پاپ ، از شما یک خواننده درجه یک می سازیم و تا انتشار آلبوم موسیقی در کنارتون هستیم.علاقه مندانی که برای خواننده شدن در زمینه پاپ خلیی انگیزه دارند باید به چند نکته مهم در این زمینه توجه کنند.

1-آموزش صداسازی پاپ عمومی


شما برای اینکه توی هر فضایی از موسیقی پاپ بتونید قدم بذارید قبل از هر چیزی باید اصول اولیه صداسازی توی فضای پاپ رو یاد بگیرید. البته این اصول صداسازی برای فضای کلاسیک و کلاسیک ایرانی(سنتی) هم می‌تونه استفاده شه.


این قضیه به شما کمک می‌کنه اول از همه به صداتون کمترین آسیب رو وارد کنید و در عین حال آسیب‌هایی که در گذشته وارد شده رو بر طرف کنید (چون برای ادامه راه شما نیاز به حنجره‌ای سالم دارید) و بعد از اون کمک می‌کنه به پرورش و تقویت کردن تار های صوتی و صداتون.

2- یادگیری یک ساز

یادگیری یک ساز قدمی موثر در آموزش خوانندگی پاپ هستش. هرچی شما با سوادتر باشید در نتیجه خواننده بهتری می‌تونید باشید. نمی‌گیم حتما باید دانشگاه موسیقی برید، نه! ولی اینکه یک ساز بلد باشید، یه مورد خیلی لازم و ضروریه؛ چون هم توی تمرین کردن بهتون کمک می‌کنه و هم اینکه درک بهتری نسبت به موسیقی و خوانندگی می‌تونید داشته باشید و ترجیحا سعی کنید سازی رو یاد بگیرید که هارمونیک باشه.

3- یادگیری سلفژ


به زبان ساده، سلفژ دانش علمیه که گوش و حنجره شما رو با هم هماهنگ می‌کنه و شما یاد می‌گیرید که درست و اصولی نت‌ها رو توی یه قطعه اجرا کنید.


متاسفانه آموزش سلفژ توی کشور ما خیلی توی آموزش خوانندگی پاپ بهش بها داده نمی‌شه و کمتر افراد برای یادگیری به سراغش می‌رن.
در نتیجه اجرای قطعات رو به شکل کورکورانه انجام میدن و در عین حال فاصله‌های هارمونی رو نمی‌تونن بخونن.

4- تعیین سبک موسیقی در فضای پاپ

حالا اینجا زمانیه که می‌تونید با توجه به سلیقه و نوع موسیقی‌هایی که گوش می‌کردید، چه در گذشته چه در زمان حال؛ هم‌چنین با توجه به توانایی حنجره تون سبک و فضای موسیقی مورد نظرتون رو انتخاب کنید.مثلا اگر شما فضای بلوزیا جز رو توی موسیقی پاپ دوست دارید باید اول نگاه کنید که این فضا مناسب حنجره شما هست یا نه؟
چون هر فضایی لحن خوانشی متفاوتی داره، یا مثلا نوع تحریرهای خاص اون فضا رو می‌طلبه و در نهایت مخرج صدای هر فضایی با فضای دیگه متفاوت هستش.


5- ساخت آهنگ


ساخت تک آهنگ کم‌ترین موردیه که شاید هر مربی خوانندگی در آموزش خوانندگی پاپ بهش اشاره می‌کنه، ولی ما اینجا به این اعتقاد داریم هیچ چیزی بیشتر از تولید آهنگ و خوندنش توی فضای مورد علاقه خواننده به اون انگیزه لازم رو نمیده که آموزش‌های خشک و سخت و بی روح صداسازی رو انجام بده.

آکادمی[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید] پورپروین با برگذاری دوره های آموزش خوانندگی پاپ ، از شما یک خواننده درجه یک می سازد و تا انتشار آلبوم موسیقی در کنارتون هستیم.